Интервю на Лора Уилямс с писателката Виктория Фокс

Авторката Виктория Фокс

бристолската наследничка на Джаки Колинс?

 

Потърсихме писателката Виктория Фокс от Бристол, за да си поговорим за новата й книга „Островът на изкушението”, която насочва прожекторите към живота на звездите.

От колко време пишеш белетристика и какво можеш да ни кажеш за първата си книга?

Започнах първата си книга, „Холивудски грешници”, през септември 2009. Тъкмо бях напуснала работа, и то по време на рецесия, така че бях под голямо напрежение. Всъщност трябваше да се стегна и да завърша ръкописа. „Холивудски грешници” е привлекателен, бляскав и скандален еротичен роман, изпълнен с фрапантни знаменитости, и е шеметно пътешествие в задкулисния живот на богатите и известните.

Наскоро напусна Лондон и се върна в Бристол, каква е причината?

Бристол открай време е специално място за мен. Прекарах училищните си години тук. Още с пристигането си в Лондон знаех, че е временно, имах намерение да прекарам само няколко вълнуващи (макар и изтощителни) години там, и когато приятелят ми си осигури работа наблизо, решихме, че моментът е настъпил. Прекрасно е да се завърнеш – и мога да ви уверя, че метрото не ми липсва ни най-малко!

Новата ти книга описва живота на съвременните звезди – защо според теб сме толкова вманиачени по хайлайфа?

Хайлайф културата ни предлага бягство от действителността, поглед в един друг свят, за какъвто повечето от нас могат само да мечтаят. Но макар че издигаме звездите на пиедестал, струва ми се изпитваме някакво вътрешно удовлетворение, наблюдавайки падението им. Иска ни се да ги видим без грим, във вихрушката на житейски проблеми, в унижението на поредния болезнен развод. Бих го нарекла злорадство. Тогава си казваме: може и да не съм известен и богат, но поне съм щастлив. Не съм сигурна какво говори това за днешното общество, но в човешката природа е да търсим както предмет на въжделенията ни, така и обект на критиките ни. И „Островът на изкушението”, и „Холивудски грешници” разкриват живота на хайлайфа. Мисията ми е да върна на литературния пазар класическите еротични романи а ла Джаки Колинс и Джили Купър, заимствайки всички мои любими аспекти от дръзките четива на осемдесетте, но използвайки съвременното ни увлечение по звездите, за да ги пренеса в атмосферата на XXI век.

Смяташ ли, че една добра книга се нуждае от неочаквани обрати в сюжета? И кой е най-запомнящият се литературен обрат, на който си се натъквала?

Добрият пикантен роман определено се нуждае от неочаквани обрати. Писателят е постигнал целта си, когато читателят изчита книгата на един дъх. В съзнанието ми се е запечатал обратът в „Любовници и комарджии” на Джаки Колинс. Свързан е със самолетна катастрофа и, ако не ме лъже паметта (дано да не ме лъже, защото това е наистина епично), леопард. Няма да издавам развръзката. Разберете я сами! Един от най-добрите женски романи, които някога съм чела.

На кои читатели според теб ще допадне най-много „Островът на изкушението”?

На всички почитатели на бляскавите, напрегнати и похотливи истории, които няма да ми се разсърдят за шокиращите изненади! „Островът на изкушението” успя да слиса дори самата мен в процеса на писане. Действието се развива на мегалуксозен частен остров насред Индийския океан, притежание на световноизвестен предприемач, укриващ тъмна, пагубна тайна. Три жени попадат на брега му в търсене на истината – но нищо не би могло да ги подготви за онова, което ще открият…

Какво бихме намерили на твоя „остров на изкушението”?

Позволяваш ли ми да заменя какво за кой? Леонардо ди Каприо. Джеймс Франко. Джони Деп. По възможност и тримата накуп. Плюс хладилник, зареден с качествено шампанско.

Коя е любимата ти книга?

От моя жанр бих посочила някоя от книгите на Джаки Колинс с участието на Лъки Сантанджело, „Шансове” , може би… Също така феноменалната класика на Шърли Конран „Лейс”. Любимите ми писатели са Роуз Тремейн и Джон Фаулс. „Музика и тишина” ми е като библия, а „The Magus” мога да чета и препрочитам стократно, и всеки път откривам по нещо ново. Ако пътувам за самотен остров, несъмнено ще си нося „The Magus”.

Какво ново да очакваме? Твориш ли в момента?

Сега пиша третия си роман, така че ослушвайте се! Този път съм се впуснала в музикалния бизнес и няма да е пресилено, ако кажа, че е най-пиперливото ми творение досега.

Вашият коментар

