18% Сиво

захари2222
Румяна Милева: Има нещо в тази луда книга, което не ме оставя намира. Всичко е на мястото си, но с леко изместен фокус, така че да стане още по-ясно. Признавам, че има части от текста, които изобщо не помня, но не защото ми е било безинтересно. Напротив – историята ме грабна и погълна от самото начало. Тръгнах със Зак без куфар и посока, прекосих Америка, връщах се в България. Смях се много, плаках, ругах заедно с него. И търсих Стела. Прекрасната Стела, която неусетно обикваш, а не знаеш къде е и защо я няма. Но непременно трябва да разбереш… Гледаш към миналото през призмата на бъдещето, а настоящето извиква спомени, които сякаш предстоят. Търсиш, очакваш, не разбираш. Но сякаш така трябва. От „18% Сиво“ не остават 272 страници история с начало и край. Остава трудно определимо усещане. Спомен за друга реалност. Негатив от друг живот. Оригинална, нестандартна, великолепна!
like

Гергана Янева: Благодаря, Руми, че ми препоръча тази книга. Достави ми огромно удоволствие. Прочетох я на един дъх. Ето цитатът, който си извадих: „Имаш ли въображение, житейският опит е излишен.” Разказът на Захари Карабашлиев е забавен, докосващ и витален. Героят е симпатичен и откровен. Някой беше казал, че най-интересните книги започват с края. Романът започва от средата на историята. Сюжетът се развива паралелно в две посоки – към края и от началото. Допадна ми усещането, че героят живее в настоящето, но също така и в миналото на спомените си. Прочетох за една истинска любовна история към мечтана, но и реална жена. Търсене сред много приключения, с ненатрапчива нотка на емигрантския живот и липсваща носталгия по соца. Силно внушение имаха снимките, които се проявиха във въображението ми от това пътуване, „изпълнени с одухотворени предмети, притежаващи минало, настояще и бъдеще и с променлив срок на годност”. Като читател почувствах приятно доверие към мен. Още не мога да забравя тъжния и неопределен финал, отворен за различно тълкуване.like

Кремена Монева: Спомням си една позната много ми препоръча „18% Сиво“ скоро след като беше излязла на пазара, но, прочитайки анотацията, в този момент реших, че това не е историята, която ми се чете. Но миналото лято от чисто любопитство взех книгата от една колежка и… Спомням си как прочетох първите страници и те сякаш ме погълнаха. На пръв поглед една любовна история, но преплетена с много спомени от едни отминали времена, показани с хубавите и лошите краски. Едно пътешествие между любовта и така бленуваните мечти, една Америка, представена в снимки с всички нюанси на сивото, едно пътешествие в търсене на най-истинското чувство – любовта и един неочакван край.
like

Даниела Симеонова: Само фотоапаратът знае дали Стела е сън, или реалност.
like

Даниела Симеонова, Кремена Монева,
Гергана Янева и Румяна Милева –
Книжарница Сиела-ФКЦ, Варна

„18% Сиво“ може да бъде намерена във верига книжарници Сиела и електронна книжарница Ciela.com.

Вашият коментар

